אהרן צייטלין (לעתים ציטלין; 2 במאי 1898, אוברוביצ'י, פלך מוגילב, האימפריה הרוסית28 בספטמבר 1973, ניו יורק) היה משורר וסופר עברי ויידי, מחברם של מחזות, מערכונים, פואמות ושירים ליריים, דרמטורג, פובליציסט, פזמונאי ומתרגם; בנו של הסופר וחוקר החסידות הלל צייטלין, שנספה עם תלמידיו בידי הנאצים ועוזריהם בגטו ורשה.

נולד בשנת 1898 בעיירה אוברוביצ'י שבגוברניית מוגילב, בתחום המושב של האימפריה הרוסית (כיום Уваравічы, בדרום-מזרח בלארוס). בשנת 1907 עברה משפחתו לוורשה.

עלה לראשונה לארץ ישראל בשנת 1920, וניסה להיאחז בארץ כמורה בזכרון יעקב. כעבור שנתיים ירד בחזרה לפולין, והיה בוורשה אחד הבולטים שבדור הסופרים הצעירים. כתב יידיש ועברית, ועסק גם בפרוזה גם בשירה וכן בספרות ילדים. היה גם עיתונאי מפורסם בעיתונות היידיש.

בשנת 1939 שהה בארצות הברית לרגל הצגת מחזה שלו, וכשפרצה מלחמת העולם השנייה השתקע בניו יורק, והיה בין המשפיעים על חיי הרוח היהודיים בארצות הברית. כמו הלל אביו עסק גם הוא בנושאים יהודיים מובהקים, כמו קבלה חסידות ופילוסופיה יהודית. היה בין הראשונים שהבינו את כוונת הגרמנים להשמיד באופן שיטתי את יהדות אירופה, וכל חייו לא סלח לעצמו על שלא הציל את אביו ואת אחיו ומשפחותיהם מהשמדה.

לזמן מה כיהן כפרופסור לספרות עברית בבית המדרש לרבנים באמריקה.

אהרן צייטלין נפטר ב-28 בספטמבר 1973, ונקבר בישראל, בהר הזיתים.

חוץ מכתבות העיתונות שלו כתב מחזות, מערכונים, פואמות ושירים ליריים. ספרי הפאראפסיכולוגיה שלו: "המציאות האחרת", נתפרסמו מאוד בשעתו. על שמו ועל שם אביו הלל קרויים בישראל רחובות ובתי ספר במקומות שונים.

 כתביו


 

        מילון יידי-עברי
       חומר לימודי 
תרגול
משחקים
שירים
יצירות
סימני ניקוד
    חג והווי יהודי
משוררים וסופרים
        פרויקטי גמר
קישורים
כתבו לנו
ידיש:ד"ר שושנה דומינסקי
מונה כניסות: 407666

תכנות: דודי זוהר 2006 אוּרי הרדוף 2009 גד אבן חיים 2017-2016
כל הזכויות שמורות ©